Love The Way I Work

Tag archive

Fun

Inkshop.co.uk – Low prices for inkjet cartridges

in Article/Fun/Review by

PCs, WWW, Email, no matter what the latest advancements are, there can never be a replacement for paper. The paper format also known as the hard copy still holds its place unshaken. The major breakthrough is the advent of printer. With the combination of a desktop computer and printer anything can be achieved.

Many key points have to be kept in mind while purchasing a ink cartridge. To discuss some of them:

  • The most important is the product code. Ink cartridges are available in a vast number. The cartridge matching the printer must be purchased.
  • Manufacturer is also an important factor. We need to decide upon if we are going for a native cartridge manufacture or a compatible cartridge.
  • Type of ink whether black and white or color cartridge.
  • Finally the number of pages that the cartridge can print during its life time.

As we all know buying ink jet cartridges can be very expensive, and so anytime that you can save money on your purchases is very helpful. According to this PC World article, the printing supplies industry has made a practice of charging low prices for the equipment and making the big bucks on the supplies. Some makers have gone so far as to install a microchip into their ink cartridges which, if not recognized by the printer, the unit will not work.

Fortunately there are companies that sell ink cartridges at discounted prices that are compatible to your HP, Epson and other brand name printers. InkShop.co.uk provides premium printer cartridges as well as ink refills for up to 75% less than the name brand price, toner cartridges, and FREE UK Delivery. International postage starts from little as Β£1.50 per order and takes 3 to 5 days depending on the country.

For more information on how to save money on your next ink cartridge purchase go visit their web site at InkShop.co.uk.

Avot Media – Videos on Mobile

in Article/Fun/Internet/Review by

Do you want to watch your favorite videos from popular video sites like Google, DailyMotion, and YouTube on your mobile phone or PDA? Fortunately, you can do that.

Avot Media is a mobile video website which offers users the ability to watch, share and enjoy YouTube and videos on the go using their network for FREE!

With Avot mV, you are able to get access to a wide variety of online video channels from where you can download and thereby watch popular videos, from your mobile phone or PDA.

Avot mV provides internet style freedom on the mobile phone – letting users watch what they want by discovering and choosing from billions of videos, whether it is user-generated content, personal videos, tech shows or comedy clips.

To get started, all you have to so is visit the Avot Mobile Site from your cell phone by typing http://m.avotmedia.com in the browser. From there you can sign up and it will send you a text message linking you to the client download.

For using Avot mV on your mobile device, you would be requiring Windows Mobile 5.0 Pocket PC or Smartphone mobile devices.

Avot mV does not need to convert videos to mobile format before play. Instead it has the ability to stream videos directly from the respective video sharing sites. This results in high video quality and a continuous video stream without cuts.

Avot mV’s videos use the lowest amount of bandwidth possible to keep costs low, and still deliver you the most enjoyable mobile video experience.

Avot mV works across mobile carriers with high-speed data networks and Wi-Fi. The service is free, but users must have a data plan with their cell phone carrier and pay related data-traffic fees.

The service works on all EDGE, 3G, and EV-DO data networks, so you won’t have to worry about compatibility, and also works with WiFi for Windows Mobile devices. Below you can watch a demo on Avot aV in use on a mobile phone:

Avot Mobile will turn your mobile device into a live portable JukeBox. It will let you organize the videos in playlists and will also allow you to group certain videos together so you can watch them whenever you want. The user is allowed to create/add an unlimited number of playlists and can add/remove the videos from the playlists accordingly.

If you want to find out more about the company please check out the Avot Blog to learn more information about them.

BlogRush – Free Traffic for Your Blog

in Blogging/Fun/Internet/Monetize/Widget/Wordpress by

Do you need more readers for your blog? The most basic needed for the bloggers is always how to get more readers or in the other is how to “finding traffic”. Right?

BlogRush is a free service that was created to help bloggers get more readers for their blogs.

BlogRush is essentially a way to syndicate content across blogs. By adding the BlogRush Widget to a blog, a blogger can get instant distribution for their latest blog post titles across a network of related blogs.

How does BlogRush work?

BlogRush users earn “syndication credits” (the right to have their blog post titles shown inside a widget on another related blog) based on their own traffic (loads of the widget) as well as the traffic of other users they refer to BlogRush. Users can automatically refer others to BlogRush via special links on the widget, as well as through the promotion of a special referral URL they are given.

BlogRush is a “Cooperative Syndication Network” that rewards its users for their contributions to the network — from the impressions they provide of the BlogRush Widget to the referral of other users through 10 ‘generations’ of activity and the impressions of the widget that they provide. BlogRush was designed to be incredibly viral and to provide its users with tremendous distribution leverage to receive exposure for their blog content (onto related content blogs) that they could never achieve on their own; at least without a massive advertising budget.

Will You Get Traffic From BlogRush?

BlogRush WidgetThe short answer is yes, of course you will get some. However don’t expect miracles. Even if the uptake on BlogRush is significant, which it will be, in my experience the click-through rates on these sorts of traffic exchanges are terrible.

How to use Blogrush

  • First, you need create a Blogrush account,
  • You can add your blog into your Blogrush profile,
  • Get the code and put this on your blog’s sidebar,
  • Sit back and you will get more readers for your blog.

Have a great day and gud lak! πŸ™‚

Esia Available in Semarang

in Article/Fun/Indonesia/Review by

Esia menepati janjinya untuk meluncurkan layanan Esia dan Wifone di Jawa Tengah, khususnya Semarang dan Solo. Hari ini tanggal 30 Agustus 2007, warga Jawa Tengah sudah dapat membeli nomor Esia. Hmm…

Nah, kesempatan seperti ini kayanya sayang untuk dilewatkan. Secara pribadi saya penasaran pengin mencoba menggunakan layanan Esia.

Walaupun saya pernah tinggal di Bandung dan beberapa bulan di Jakarta. Namun belum pernah mencoba menggunakan Esia.

Nah, saat ada kabar Esia akan melakukan ekspansi ke Jawa Tengah, jadi penasaran juga nih. Kaya gimana sih Esia itu πŸ˜€

Fitur utama yang ditawarkan oleh Esia adalah biaya percakapan yang murah. Kalau tidak salah Rp 1000,00 per jam (namun hanya ke sesama Esia) Hmm…

Namun perkembangan saat ini ada operator GSM yang juga berani pasang harga murah. Untuk saat ini adalah Rp 1 per detik (oleh XL Bebas, namun setelah menit kedua dan ke sesama XL).

Coba kita bandingkan ya. Misal kita mau bicara selama satu jam.

  • Esia: Rp 1000,00
  • XL: (10 x 120 + 1 x 3480) = Rp 4680,00

Jika dilihat dari perbandingan di atas, maka Esia lebih murah. Namun ada beberapa nilai kurang dari Esia:

  • Jumlah pelanggan Esia masih sedikit. Kita akan lebih sulit mencari teman yang mempunyai nomor Esia dibandingkan yang memiliki XL.
  • Teknologi CDMA masih terbatas untuk wilayah tertentu. Nomor Esia tidak bisa dibawa keluar wilayah nomor tersebut. Katanya Esia Semarang sudah bisa dibawa ke luar daerah, misal Joglo Semar, Jabotabek, Bandung. Untuk fitur ini belum saya cobain. (Akan saya coba pas pulang ke Klaten dan maen ke Yogya πŸ˜‰ )
  • Katanya Esia susah melakukan panggilan atau putus-putus. Belum cobain sih πŸ˜‰ jadi blom tentu benar loch.

Karena masih baru diluncurkan, ya gak ada salahnya saya coba. Kalo bagus ya teruskan kalo tidak sesuai harapan ya tinggalkan saja. Ya to..?! πŸ˜‰

Pelanggan esia semarang diberi kesempatan untuk memilih nomor suka-suka. Silakan datang ke gerai Esia di Jalan MT. Haryono Semarang dan silaka pilih sendiri nomor favoritmu. Tapi siap-siap aja untuk antri lama πŸ˜‰

NB: Ini hanya review pribadi. Saya tidak ada kaitan sama sekali dengan Esia dan XL. Silakan pilih sesuai dengan pilihan Anda sendiri πŸ˜‰

Lagu Asli Indonesia Raya

in Article/Fun/Indonesia by

Kemaren di berbagai TV nasional muncul pemberitaan tentang penemuan lagu asli Indonesia oleh satu tim.

Mereka mengaku jika lagu itu tersebut ditemukan di Belanda tiga minggu yang lalu.

“Saya menemukan lagu asli Indonesia Raya ini di Belanda sekitar tiga minggu lalu. Dan telah saya beritahukan pada Mensesneg Hatta Radjasa, dan Depkominfo RI . Dalam pengajuan ini saya berharap lagu asli Indonesia Raya ini akan menjadi hadiah istimewa pada peringatan HUT RI pada 17 Agustus 2007 ini,” ujar Suryo dosen UGM tersebut. [RiauInfo]

Saya jadi penasaran dan mencoba mencarinya di Internet dan mendapatkan video tersebut dari sebuah server video, YouTube.

Jika diperhatikan tanggal yang tertera pada YouTube tersebut tercatat tanggal 19 Desember 2006 atau kurang lebih 7 bulan yang lalu.

Lagu Asli Indonesia Raya YouTube

Video dari YouTube tersebut sama dengan video yang saya saksikan dari siaran TV kemaren. Nah jadi bingung nih?!?!

Nikon Coolpix S7

in Article/Fun/Review by

Finally, I have a digital camera. I’m really happy to have this stuff. I was waiting for a long time to make this dream come true πŸ˜‰

Even I am not a professional photographer but I am interesting about photography and I want to learn to shoot anything with my lovely new digital camera πŸ™‚

Here is my Nikon Coolpix S7:

Nikon Coolpix S7 main features:

  • Precision 35 to 105mm (35mm equivalent) 3x optical Zoom-Nikkor ED lens
  • Large, bright 3.0-inch LCD monitor with wide 170-degree viewing angle
  • Stylish, compact wave-surface design
  • Electronic VR compensates for camera shake to deliver clear, sharp results
  • ISO 1600 capability enables faster shutter speeds, better exposure in lower light
  • Pictmotion blends images, music and visual styles for all-new in-camera entertainment
  • Rotary multi selector makes for easier operation and playback
  • One-touch portrait button offers easy access to Nikon’s features for in-camera image improvement
  • D-Lighting corrects images compromised by insufficient flash or excessive back light
  • Face-priority AF can detect a human face to provide sharp focus automatically
  • In-Camera Red-Eye Fix detects, then corrects for the red-eye effect sometimes caused by flash
  • 15 Scene modes – 4 with Scene assist; 2 modes for vibration reduction
  • Continuous shooting at up to 1.4 frames per second
  • Movie shooting with sound at up to 30 frames per second
  • Comes complete with the COOL-STATION MV-15, offering in-camera battery charging, USB connectivity and output to TV
  • Nikon PictureProject software included

Here are some pictures taken with my S7

ITB_campus
Waiting for someone
angelie_beauty

Have a great day!

AGLOCO Viewbar is ready to download

in Blogging/Fun/Monetize by

Today, I get email from Agloco to report that my AGLOCO Viewbar has been released and is ready for me to download now. Sound great! Finally, AGLOCO Viewbar ready to download and I’m ready to earn money from it πŸ˜‰

AGLOCO, which stands for A Global Community, will pay You to surf the web. In another word, You can earn money from Agloco when you surf the web.

AGLOCO Viewbar

Here is how to download and launch AGLOCO Viewbar:

  1. Go to the AGLOCO website at https://www.agloco.com/c/portal/login and login to get to your Member Account page. You need have AGLOCO account, you can create AGLOCO account here. There is now a “Download the Viewbar” button on that page.
  2. Simply click the Viewbar download button and follow the download directions. Please click “Run” when offered to Run, Save or Cancel.
  3. You will need to enter your Account ID# (or email address) and your AGLOCO account password to activate your Viewbar.
  4. After you download the Viewbar, you can launch it for first time by going to your Windows Start Menu and clicking on the AGLOCO Viewbar Icon.

AGLOCO ViewbarIf too many Members are downloading at the same time you may not be able to get immediate access to the Viewbar (a “timed-out” or “no access” page may appear). If this happens, please try again after a short while. If you have a Norton firewall you may be asked to allow access to “viewbar.exe” and “update.exe” (please check “Permit Access Always” for proper installation of the Viewbar).

The Viewbar is currently available for Windows 2000, Windows XP, and Windows Vista and will work with IE (Internet Explorer) or Firefox browsers (I love it πŸ˜‰ ). When ads start to appear on your Viewbar, please be aware that the Viewbar ad targeting system will not be fully active at first (this will not impact your accumulation of AGLOCO hours).

Give it a try and have a great day!

Pirates of the Caribbean: At World’s End Movie

in Article/Fun/Indonesia/Review by

Kemaren malem nonton film Pirates of the Caribbean: At World’s End bersama temen-temen Parmitu 99. Walaupun tidak full team tapi lumayan banyak juga yang ikut. Temen yang ikutan antara lain: Berman, Rony, Deny, Silaban (non parmitu 99 πŸ˜› ), Lambok, dan aku. Mungkin karena mendadak, jadinya rada susah juga atur jadwalnya πŸ™

Nonton kali ini di Pondok Indah Mall (PIM). PIM lokasinya jauh dari tempat kerjaku tapi deket dengan kebanyakan temen-temen yang lain. Itung-itung sekalian jalan-jalan aja kalee… πŸ˜‰

Ringkasan Cerita

Sayang sekali saya tidak nonton cerita sebelumnya. Jadinya rada loncat juga. Banyak yang gak ngerti tapi tetep bisa menikmati kok. Jadi ada alur cerita dari seri I, II, dan III. Seru kalo bisa nonton secara keseluruhan.

Banyak kejadian yang tak terduga di film ini. Kawan bisa jadi lawan dan begitu juga sebaliknya. Susah ditebak jalan ceritanya. Banyak peristiwa yang aneh terjadi. Mungkin saja fantasimu bisa terwujud di sini LOL.

Ceritanya tidak membosankan jika dibandingkan dengan Spidey Movie. Kalo Spidey movie selingannya ada cerita drama, maka di sini banyak selingan tapi lebih ke lelucon atau kekonyolan terjadi. Jadinya malah tambah segeerr…

Aku suka adegan pas kapal jatuh ke “batas dunia”. Ini mengingatkan pada kepercayaan kuno kalo bumi itu datar. Jika kita berlayar maka akan jatuh ke ujung dunia yang gelap. Adegan yang seru juga pas perang di pusaran air. Kereen abis dech πŸ˜‰

Film ini merupakan perpaduan antara sejarah, fantasi, dan mitos-mitos kuno. Ya kalo dicampur-campur gitu jadi seru juga LOL

Secara garis besar film ini seru. Suasana bioskop gak terlalu ramai jadi bisa berduaan aja πŸ˜‰ Gak rugi kalo nonton dech πŸ™‚

Spidey Movie

in Fun/Indonesia/Review by

Sabtu minggu lalu, 5 Mei 2007, nonton film Spiderman. Biasanya kalo ada film baru gini nonton rame-rame ama parmitu 99. Tapi tahu tuh kok mereka ninggalin aku. Mereka nonton sendiri tanpa kabar-kabri dulu. Cepee… dech…

Jum’atnya diajakin Andana nonton. Tapi karena cuman berdua jadi il-feel dech. Masak bedua ama co. Ntar malah jadian khan gawat!? Cepee… dech…

Kadang nonton film-nya dah gak jadi masalah utama, tapi bareng siapanya itu yang jadi penting. LOL

Gak penting film-nya apa, tapi nontonnya bareng siapa πŸ˜‰

Nah pas Sabtu-nya ada kesempatan nonton juga. Sebenernya gak ada rencana nonton film. Awalnya cuman pengin ngumpul-ngumpul ama temen-temen lama. Inget posting yang judulnya My Last Long Weeked dulu? Nah orangnya sama kok. Cuman beda tempat aja, dulu Bandung sekarang Jakarta πŸ˜‰

Gini ceritanya…

Awalnya cuman pengin ketemuan di Plasa Semanggi. Waktunya mepet pula karena aku harus standby di Telkomsel jam 4 sore sampai malem. Ketemuan di Plasa Semanggi jam 1 siang di Starbuck.

Awal pertemuan langsung makan di food court, karena udah kelaperan πŸ˜‰ Nyam..nyam..nyam… Cerita sana sini gak jelas sambil membicarakan kapan pertemuan berikutnya. Akhirnya sepakat mo maen ke Dufan ntar tanggal 19 Mei. Hore… Lama gak ke dufan. Mo ngajakin siapa ya πŸ˜‰ Mo ikutan… rame-rame kok.. gak rame-rame amat juga sih… Pokoknya seru dech πŸ˜€

Trus setelah makan, Riris pengin banget nonton Spidey. Dia juga ditinggal temen-temennya nonton. LOL sama kita Ris nasibnya πŸ™‚ Di Plangi ada 21 tapi pas mau beli tiket ternyata dapetnya tempat duduk bagian depan. Pas banget di muka layar. Gak banget dech. Hmm….

Langsung cabut ke Setiabudi 21. Di sana juga udah rame banget. Dari 4 Theater, 3 muter Spidey.. Horee… Dapet juga tiketnya. Makin sore makin ramai. Tapi banyak anak-anak kecil. Ya kali emang tokoh hero kalee… jadi favorit.

Ulasan Film

Secara garis besar filmnya seru. Banyak kejutan yang terjadi. Ada beberapa “musuh” beda dengan film-film sebelumnya yang cuman satu. Banyak hal-hal yang tidak terduga. Ada banyak air mata yang berderai. Hiks… Banyak ngobrol sini sana ketimbang actionnya. Banyak hal-hal yang bisa didapetin dari film ini. Ya tergantung yang nangkepnya juga sih πŸ˜‰ Tapi jadi aneh aja. Spidey film action atau film drama ya? πŸ˜‰

Suasana bioskop rame pisan. Seperti yang udah aku sebutkan karena banyak anak kecil. jadi jangan kaget tiba-tiba terdengar suara ribut-ribut anak, trus anak nangis… Cepee… dech…

Kalo mau suasana yang romantis, misal bareng ama temen deket aku saranin jangan nonton dalam waktu deket ini. Kayanya bakalan masih rame dengan anak kecil. Bukan berarti aku gak suka anak kecil lho. Ya gak seru aja. Tapi asyik juga ngelihatin tingkah-tingkah anak-anak kecil yang lagi nonton filn Spidey LOL

Cafe.com – Social Gaming Platform

in Fun/Review by

Cafe.com has a new social gaming site that allows people to come to the site and play a number of different games. It has two very interesting advantages, one of which is extremely unique.

First, It allows players to play together at the same time. When you play any of the games you will often play them side by side with several other players. You can chat and message back and forth with other players as you play the game of your choice.

cafe.comSecond, the unique aspect is that you can help the other players. Imagine going to Las Vegas and sitting down to play cards against the house. Half way through a hand another player turns to you and says, “Hey buddy, would it help if I gave you an Ace of Spades?” You reply,”sure and he gives you a card, and you win the hand.” A couple hands later you see his hand and notice that he would have a straight flush if he had a 2 of hearts and you have a 2 of hearts, so you offer and give him a 2 of hearts and he beats the house.

Cafe.com is the place to congregate on the Internet. Meet people, chat and play exciting games for free with friends and fellow gamers.

LoudLaunch – Compensating bloggers for their unbiased opinions, reviews, and analysis. View the LoudLaunch campaign release this post was based on.
Go to Top